Min arbetsprocess del 2 – Dokumentation

Del 1 av min arbetsprocess handlade mest om att sortera foton och planera uppslagen. 

För den här delen tänkte jag fokusera mer på dokumentation (finns även hos Project Life Norge)! 

Vecka 36 råkade bli ett perfekt exempel på när texten blir viktig… jag råkade nämligen bli sjuk. Sjukdom är aldrig kul att skriva om… men kan vara viktigt. Dels för att spara symtom ifall sjukdomen kommer tillbaka och dels för att bearbeta händelsen. 

IMG_2404

På grund av sjukdomen så blev det hemskt mycket text. Mycket mer än jag har i vanliga fall. Men allt ska med! 😀

All min text skriver jag på datorn, då har jag bättre kontroll över hur mycket text jag kan ha med. Jag har en mall som jag använder för att veta vart texten kommer att hamna på PL-korten.

Capture2

När texten är färdig tejpar jag upp PL-korten på min mall och lägger in allt i skrivaren igen. Så här ser det ut när det är klart! 

IMG_2407

Därefter är det bara att göra resten av uppslaget… dekorera och fixa! 

Datortext är lättläst och det är möjligt att ändra typsnittet så att det passar till korten. Jag använder nästan alltid ett typsnitt som ser ut som att man använt en gammal skrivmaskin! 

IMG_2415 IMG_2416 IMG_2417 IMG_2418

Leave a Reply

