Jag älskar att göra titelkort!

Ett av mina favoritmoment för Project Life är titelkorten! Jag älskar att leta upp dekorationerna, kortet och siffror som passar!

Alltid använder jag mina absoluta favoriter till just titelkortet… de största och snyggaste klistermärkena eller die cutsen! När jag får hem ett paket med dekorationer så vet jag oftast direkt vilka som kommer hamna på ett titelkort. Siffror har jag ett litet problem med… det går ju åt så många!!!! Jag använder nästan aldrig thickers eller bokstäver någon annanstans på mina sidor. Så ett paket med thickers är ett ganska värdelöst köp för mig… bara siffrorna som tar slut… (och alla w och v). Så därför letar jag alltid nya lösningar på sifferproblematiken. Ett sätt är stämplar (jag har samlat på mig några sådana nu!), stansar (går att stansa i alla möjliga papper och material… men alla har ju samma typsnitt), urklipp från papper och nu senast skrev jag helt sonika ut veckornumret direkt från datorn!

En annat tips då det gäller titelkorten är att använda dekorationselement som återkommer på resten av uppslaget. Vecka 25 använde jag guldstjärnor och två olika enamel dots… de återfanns på flertalet ställen på uppslaget. På vecka 23 använde jag guldvellum och snygga banners i guld från MME… även de återfanns flertalet gånger över uppslaget. Risken med den här tekniken är att många paket av dekorationer tar slut nästan direkt. Jag kan använda en hel rad med enamel dots, en hel ephemera pack eller ett helt ark med klistermärken. Men det tycker jag inte gör så mycket… eftersom jag sällan återkommer till samma dekorationer flera veckor…

Samma teknik på alla titelkort… men se så olika de blir!!!! 😀

IMG_1826

IMG_1486

IMG_1499

IMG_1379

IMG_0886

IMG_0961

IMG_0635

Leave a Reply

