Misslyckade försök…

Ibland gååååår det helt enkelt inte…

… jag har kikat på mängder av letterpress videor och blogginlägg. På senaste tiden har jag främst tittat på alla som gjort fejkat letterpress med distress ink och embossing folders. Men jag får inte till det!!!!!! Det spelar ingen roll att jag gör exakt så som andra säger att de har gjort… mina försök blir dunderkladdiga (det svarta exemplet nedan)…

Sen testade jag även med vattenfärg… för det skulle också fungera enkelt (yeah right)! Men de försöken blev nästan ännu sämre… eller ja… de blev snyggare… men inte som jag hade tänkt mig!

Nu har jag testat på fler olika sorters papper, olika sorters dynor och olika sorters färg…

Tips?

IMG_0318

IMG_0319

Leave a Reply

