Silhouette Cameo

IMG_0266

Under väldigt lång tid har jag tyckt illa om min Cameo. Den har alltid varit opålitlig och aldrig gjort jobb som jag blivit nöjd med då det gäller papper. Vinyl har den alltid varit bra på och jag har verkligen fått valuta för den! Sen köpte jag en cuttlebug. Jag har älskat min cuttlebug sedan första stansningen. Den gör knivskarpa kanter i nästan alla material. Love it!

Men sen så började jag må lite dåligt över att min cameo stod oanvänd… så jag började fippla och testa. Köpte silhouettes egna vellum (lite tjockare än vanlig) och tog en hel bibba med papper att öva på… och nu… se på tusan! CS är fortfarande lite svajigt men ger nästan godkända resultat. Vellum fungerar om jag ändrar grundinställningen lite… och gold foil… det fungerade banne mig direkt!

Hello cameo, du kanske får vara min vän ändå!

Leave a Reply

