Att göra och att köpa!

Snart går min man på semester. Då börjar några slappa veckor som blir slutet av mitt år som mammaledig! Ska både bli skönt och lite läskigt att gå tillbaka och jobba heltid på kontor! 😀

Jag hoppas att jag ändå kan ägna en hel del tid till pyssel och PL. Jag har under de senaste månaderna försökt att hitta en stil och ett arbetssätt så att alla PL-uppslag går snabbt och smärtfritt. Nu tycker jag att jag hittat det! Jag har mina standarddekorationer som alltid knyter ihop mina sidor och en rutin som gör att mina uppslag enkelt blir ganska snygga.

Min cuttlebug var ett guldköp och till hösten kommer jag att satsa på lite nya dies! Främst dies som gör titelkorten enkla att få ihop. Mina  titelkort innehåller nästan alltid siffror (för veckan) och en lite mer blaffig dekoration (eftersom det finns plats!). Räven och skrivmaskinen från Spellbinders skulle vara klockrena! Eller blommorna från Little B. För siffrorna vill jag gärna ha Lawn Fawns nyaste… eftersom jag gillar mina andra siffror från Lawn Fawn så mycket!

Sen står enamel dots alltid på inköpslistan. Samt roliga förpackningar med die cuts!

PicMonkey Collage

LF689_Louies123s_large__64931.1401393130.1280.1280

Little-B-Dies-Featured-650x435

Leave a Reply

