Sortering och nyköp!

Idag har jag fokuserat på att städa. Dels blev jag så sugen då jag såg att Marcy Penner gick ut med hennes nya klass på Studio Calico – Workspace och dels för att jag beställde hem lite nya grejer.

När nya saker kommer i brevlådan vill jag gärna att allt gammalt är sorterat och iordning! Främst ville jag få kontroll över alla mina egna die cuts (så att jag inte glömmer att använda dem). Det är alltid enklare om man har lite diecuts färdiga innan man sätter igång och scrappar. Så mellan varje sittning brukar jag stansa lite… främst i kork och i gold foil (för de tar slut snabbast).

IMG_0167

Eftersom jag nästan alltid använder tre av samma typ av dekoration (och gärna i 3 olika storlekar) har jag valt att sortera alla mina små dekorationer. Då hittar jag enklare storlekarna och kan även se vilka som är på väg att ta slut!

IMG_0169 Min Cuttlebug är ganska ny och jag har inte speciellt många dies. Men wow, vad jag tycker om den och de dies jag köpt! Stjärnorna är från Sizzix Bigz och stansar busenkelt! Siffrorna är från Lawn Fawn och de stansar supersnyggt! Är väldigt sugen på att köpa deras senaste siffror också. För om det är något jag alltid använder så är det siffror! Varje uppslag i Project Life kräver siffror (som thickers eller stämplar eller dies…).

Apropå Lawn Fawn… så har de otaliga gånger nämnt Xyron Disposable Sticker Maker i sin blog. Den verkade så hemskt praktisk då man stansar själv… så en sån har jag beställt (tillsammans med lite annat som inte kunde låta bli)!!!! 😀

Leave a Reply

