Distress ink och embossing

Jag fick inspiration från Pia Puma på Moa Pyssel. Hon hade gjort superfina egna PL-kort med hjälp av distresser och stenciler. Jag har ingen bra stencil men ville ändå prova tekniken. Jag valde kraft-papper (eftersom min bruna distressdyna blir så snygg på just kraft) och började sedan tejpa ränder med två olika breda washi. Sedan tog jag distressdynan och min ink blending tool och satte igång.

IMG_1161

Efter att jag tagit bort tejpen stämplade jag lite text med watermarkdyna. Sedan ännu en stämpel med watermark och så vit embossing på utvalda ställen. Allra sist stansade jag ut PL-korten ur papperet!!! Det blev två 4*6-kort.

… och jag embossade lite extra efter att korten stansats…

Allt som allt är det här en väldigt trevlig teknik. Distressdynorna är enkla att använda med stenciler (eller washitejpade områden) då den inte flyter ut! Finns oändligt många olika kort man kan göra med bara en distressdyna, stenciler, stämplar och embossing!

IMG_1162

IMG_1163

Leave a Reply

