Stansa PL-kort

I det senaste uppslaget jag gjorde använde jag PL-kort som jag stansat själv ur 12*12-papper. Bland mina gåvor från min beställning fanns några papper som passade utmärkt för samma sak. Papper som jag tycker lämpar sig bäst är papper med tryck i hörnen och ett repetitivt mönster i mitten. Allra bäst är det om mönstret på baksidan också är bra! Av det här papperet fick jag ut 4 stora PL-kort och 3 små.

IMG_0982

IMG_0983

IMG_0984

IMG_0985

Ett annat snyggt papper hade ett lite svårare mönster. Det var många delar som jag inte ville ha med… så av det papperet blev det bara 2 stora kort och 2 små!

IMG_0987

Dessutom testade jag die cut tekniken “inlay” på två PL-kort. Blir riktigt bra! Lite tjockt då jag klistrade fast småbitarna på lite extra papper på baksidan av kortet.

IMG_0988

IMG_0989

Leave a Reply

