Stansa – Pausa – Stansa – Pausa…

Trots att jag har en Silhouette Cameo så älskar jag min Cuttlebug och mina dies. Jag gillar hur rent snitt det blir då man stansar och att man kan stansa i så olika material. Sen gillar jag även hur mycket man kan göra med bara några få dies… bara man är kreativ och tänker till!

Nedan är dies från Lawn Fawn kombinerade med dies från Mama Elephant! Den lilla pilen är typ det snyggaste!!!! Så snygg som den pilen blir… så snyggt har min Cameo aldrig skurit! 😀

Det korrugerade papperet är från Silhouettes sortiment. Jag fick det inte att fungera på min Cameo… men med Cuttlebugen fungerade det direkt!

Tyvärr märkte jag att det var stor skillnad mellan mina dies… vissa dies stansar så att det blir liiite fnuligt på kanten. Fnulet går att ta bort… men man vill ju att det ska bli snyggt på en gång. Lawn Fawn och Mama Elephants dies fungerar kanonbra och ger supersnygga stansningar! Becky Higgins och technique tuesdays dies får man jobba lite med…

IMG_0949

IMG_0951

Leave a Reply

