Vecka 14

Veckorna kommer inte riktigt i ordning här på bloggen! 🙂

Men alla kommer att komma upp… förr eller senare. Här är iaf vecka 14. Med memorabilia i form av flygbiljetter och ett visitkort från en restaurang. Denna veckan var jag och min man på olika ställen. Så vissa foton är från hans mobil och resten är kamera eller min mobil.

På det här uppslaget har jag använt väldigt många av mina favorit-stjärnor! Tror de kom från american crafts eller liknande märke och var oerhört populära då de kom. Många kända namn inom scrap använde sig av just de här stjärnorna. Nu är mina slut! 😦 Skulle verkligen uppskatta ett ark till… eller om jag hittar något annat som är lika snyggt! 😀

Det är alltid spännande att se vad som blir nästa scrap-produkt! Verkar nästan alltid bli någon produkt eller produkttyp som blir superpopulär och börjar användas flitigt av många “kändisar”… för att sedan peaka och bytas ut mot något “nyare”.

  • Wood veneers – börjar bli lite väl vanligt (jag älskar fortfarande de jag har… men tycker att de nya är av sämre kvalité).
  • Enamel dots – har de flesta (förutom jag) tröttnat lite på.
  • Washi – så sjukt användbart att det nog aldrig kommer försvinna helt! De nya washi-arken är ju en sorts uppdatering och kan säkert utvecklas till något populärt.
  • Flairs – används av många… men har väl aldrig blivit superstort inom PL?
  • Gem – … har de blivit populära? Jag köpte och använde ett fåtal gånger. Nu hamnar mina gem i RAK-brev. 🙂
  • Vellum – alla använder vellum. Men det känns lite som att det peakar nu?
  • … samma sak med kork. Nu har de flesta stora märken någon sorts kork-dekoration.

… har jag glömt något? Annars… vad blir nästa stora produkt eller typ av produkt? Vad skulle kunna vara nytt? Jag tror på följande:

  • Någon sorts ersättare för enamel dots… något mer glittrigt och kanske även billigare?
  • Sen tror jag på filt eller tyg… kanske även skinn… det vore onekligen nytt! Väl?
  • Men främst så tror jag att naturligt kommer att komma tillbaka. Tänk er PL-kort i papper som ser ut som du gjort det själv. Kanske med lite rosblad i… Sen hoppas jag lite på att torkade växter kommer tillbaka. Sådana där man (jag) sparade mellan sidorna på tjocka böcker… något sådant tänker iaf jag göra till ett uppslag i sommar! 😀

IMG_0622

IMG_0624

IMG_0625

IMG_0627

Leave a Reply

