Memorabilia

Det allra viktigaste (förutom foton och text) i Project Life tycker jag är memorabilia (minnessaker). Dels för att det blir lite billigare att använda kartor, broschyrer och liknande istället för dyra kort och dekorationer. Men också för att det ger en extra dimension till uppslaget. Speciellt om man använder lite mer udda memorabilia!

Jag har exempelvis sparat på tygbitar som använts i min dotters kläder. Dessa limmade jag fast i hål i ett PL-kort! Enkelt!

IMG_0642Ännu mer tyg! En liten bit av den mössa som min dotter fick på BB då hon föddes! Tyckte att hela mössan var för stor att spara på!

IMG_0645

Armbanden man får på sjukhus är enkelt att spara. Samt enkelt att sätta fast med häftklammer!IMG_0646

En vecka (som jag ännu inte gjort ett uppslag för) var jag på SPA och sparade självklart på broschyren jag fick. Av den kunde jag sen stansa ut två stycken små PL-kort med min cuttlebug och Becky Higgings PL-dies. Bilderna visar hur jag gjorde!
IMG_0651

IMG_0654

IMG_0656

IMG_0657

IMG_0658

One thought on “Memorabilia

  1. Jag håller helt med, men jag hade aldrig tänkt på att spara tyg på det sättet! Det måste jag prova. Har hur många fina bodys som helst från Freja som borde sparas på något sätt:) Tack för tipset.

    Mvh Mickaela

    Like

Leave a Reply

